Oferta Galeria Technologia Kontakt
PL | EN

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY MEBLI CARPOL SP. Z O.O.

30.01.2024 r.

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY MEBLI CARPOL SP. Z O.O. / CARPOL WOOD v.2

§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Postanowienia Ogólnych Warunków Sprzedaży (dalej : „OWS”) maja zastosowanie do umów sprzedaży mebli i zabudów meblowych zawieranych z Carpol sp. z o.o. (dalej : „Sprzedawca”, Carpol” lub „Spółka”) o ile Strony w umowie sprzedaży nie postanowią inaczej.

2. Użyte w Ogólnych Warunkach Sprzedaży pojęcia oznaczają:

a) OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży Mebli,

b) Umowa Sprzedaży – umowa, której przedmiotem jest sprzedaż Mebli zawarta pomiędzy Sprzedawcą i Kupującym zgodnie z niniejszymi OWS,

c) Sprzedawca – Carpol sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Orląt Lwowskich 48/2, 02-492 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000160035, NIP: 522-24-34-196, REGON: 014881857;

d) Kupujący – podmiot nabywający Meble w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub konsument, rozumiany jako osoba fizyczna nabywająca Produkty od Sprzedawcy, które nie są związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

e) Produkty – meble i usługi będące przedmiotem Umowy Sprzedaży,

f) Zamówienie – zamówienie na sprzedaż Produktów złożone Sprzedawcy przez Kupującego zgodnie z niniejszymi OWS,

g) Cennik – obowiązujący ma dzień złożenia Zamówienia wykaz cen Produktów Sprzedawcy,

h) Dni robocze - dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych wskazanych w ustawie z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2020 r., 1920).

3. W razie rozbieżności pomiędzy treścią OWS a treścią Umowy Sprzedaży zastosowanie maja postanowienia Umowy Sprzedaży.

4. Niniejsze warunki tracą moc z chwilą ich zastąpienia nowymi.

5. Informacje, cenniki oraz inne materiały reklamowe i handlowe skierowane do nieoznaczonego odbiorcy nie stanowią oferty, lecz jedynie zaproszenie do negocjacji.

Treść niniejszych warunków OWS została opublikowana na stronie internetowej Sprzedawcy www.wood.carpol.pl.

§2.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

1. Sprzedaż Produktów następuje na podstawie Zamówień składanych Sprzedawcy pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.

2. W terminie 5 dni roboczych od daty złożenia Zamówienia Sprzedawca uprawniony jest do złożenia pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej potwierdzenia przyjęcia zamówienia ze wskazaniem terminu jego realizacji lub oświadczenia o odmowie przyjęcia zamówienia. Do zawarcia umowy dochodzi z chwilą przesłania do Kupującego potwierdzenia przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę. Skorzystanie przez Sprzedawcę z powyższego uprawnienia do odmowy przyjęcia Zamówienia nie rodzi po stronie Kupującego jakichkolwiek roszczeń wobec Sprzedawcy, w szczególności roszczeń odszkodowawczych.

3. Sprzedawca w terminie, o którym mowa w ust. 2 może zaproponować zmiany w Zamówieniu, które Kupujący w terminie 3 dni roboczych może zaakceptować. Przyjęcie zmian po upływie wskazanego terminu skutkuje określeniem przez Sprzedawcę nowego terminu realizacji Zamówienia.

4. Zamówienia są realizowane jednorazowo lub częściami według harmonogramu w terminach wskazanych przez Sprzedawcę w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia. W przypadku realizacji zamówienia wymagającego akceptacji projektu / rysunków przez Klienta – harmonogram będzie na bieżąco aktualizowany przez Sprzedawcę z uwzględnieniem okresów akceptacji projektów i rysunków.

§3.

REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

1. Sprzedawca dostarcza Produkty Kupującemu tylko w przypadku, gdy wynika to z treści oferty, Umowy Sprzedaży lub potwierdzenia przyjęcia Zamówienia.

2. Termin dostawy zostaje określony w harmonogramie zawartym w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia. W przypadku dostawy Produktów do Kupującego jest on zobowiązany przekazać Sprzedawcy adres dostawy i dane osoby kontaktowej, upoważnionej do odbioru Produktów, podając jej imię, nazwisko oraz numer telefonu i adres e-mail.

3. Produkty będą opakowane, oznakowane i opisane w sposób przyjęty przez Sprzedawcę, chyba, ze ustalono inaczej. Poszczególne partie w kolejnych dostawach mogą różnić się w sposobie opakowania.

4. Sprzedawca jest odpowiedzialny za szkody wynikające z uszkodzeń i zabrudzeń Produktów spowodowanych niewłaściwym opakowaniem oraz brakiem zabezpieczenia podczas transportu tylko w przypadku dostawy własnej, tj. dostawy Produktów realizowanej za pomocą transportu Sprzedawcy lub podmiotów, z których sprzedawca korzysta podczas transportu.

5. Jeżeli w Zamówieniu lub w Umowie Sprzedaży nie zaznaczono inaczej, miejsce rozładunku określone w Zamówieniu lub w Umowie Sprzedaży musi być dostępne dla samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony oraz długości 7,6 metrów. Kupujący zobowiązany jest do informowania Sprzedawcy o wszelkich ograniczeniach technicznych, drogowych i infrastrukturalnych uniemożliwiających realizację dostawy W przypadku lokalizacji miejsca odbioru w strefie zamkniętej dla ruchu drogowego lub w strefie ograniczonej dla ruchu samochodów dostawczych lub ciężarowych, Kupujący zobowiązany jest do wskazania innego miejsca dostawy. Niewywiązanie się z obowiązków informacyjnych, o których mowa powyżej, upoważnia Sprzedawcę do obciążenia Kupującego kosztami niezrealizowanej dostawy lub kosztami przeładunku lub rozładunku Produktów dostarczonych w ramach dostawy.

6. Z chwila odbioru Produktów korzyści i ciężary związane z Produktami oraz ryzyko utraty lub zniszczenia przechodzi na Kupującego.

7. W przypadku, gdy zgodnie z Zamówieniem transport Produktów odbywa się za pośrednictwem przewoźnika lub spedytora na koszt i ryzyko Kupującego, dostawę uważa się za dokonaną w chwili wydania towaru przewoźnikowi (spedytorowi). Z tą chwilą ryzyko utraty lub zniszczenia towaru przechodzi na Kupującego.

8. Dopuszcza się dokonanie przez Kupującego zmiany terminu dostawy określonego w potwierdzeniu zamówienia na późniejszy. Zmiana ta może być dokonana bez ponoszenia przez Kupującego dodatkowych kosztów nie później niż 3 dni, przed terminem dostawy. W przypadku ustalenia nowego terminu dostawy po upływie 7 dni od terminu wskazanego w potwierdzeniu zamówienia Sprzedawca obciąży Kupującego kosztami magazynowania Produktów wg stawki określonej w Cenniku Sprzedawcy.

9. W przypadku wystąpienia siły wyższej albo innych nieprzewidywalnych, nadzwyczajnych i niezawinionych przez Sprzedawcę okoliczności, takich jak np. nierealizowanie dostaw przez dostawców Carpol sp. z o.o., zakłócenia pracy zakładu produkcyjnego Spółki spowodowane przez ogień, wodę oraz inne okoliczności jak awaria urządzeń produkcyjnych i maszyn, strajk i lokaut, niedobór materiałów, energii, brak możliwości transportu, działania organów państwowych (także po stronie dostawców), skutkujących niemożnością realizacji zamówienia w terminie, termin realizacji ulega przesunięciu o okres trwania przeszkody oraz o odpowiedni okres niezbędny do wznowienia dostaw.

10. W przypadku zwłoki w realizacji zamówienia przekraczającej 3 tygodnie Kupującemu przysługuje prawo do wyznaczenia Sprzedawcy na piśmie dodatkowego terminu na jego wykonanie, nie krótszego niż 2 tygodnie. Po bezskutecznym upływie terminu dodatkowego Kupujący może odstąpić od umowy, Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu jeżeli sam pozostaje w opóźnieniu z odbiorem towaru.

11. W przypadku, gdy zamówienie zostało zrealizowane częściowo, prawo do odstąpienia od umowy przysługuje Kupującemu wyłącznie w stosunku do niezrealizowanych części.

12. W razie niewywiązania się przez Kupującego z obowiązku terminowego odbioru Produktów, Sprzedawca jest uprawniony, po uprzednim powiadomieniu Kupującego i bezskutecznym upływie wyznaczonego mu dodatkowego – nie krótszego niż tydzień - terminu do odbioru, do sprzedaży nieodebranych Produktów. Kwota uzyskana ze sprzedaży zostanie zaliczona na poczet wierzytelności z tytułu zapłaty za nieodebrane Produkty. Powyższe nie ogranicza prawa Sprzedawcy do dochodzenia w stosunku do Kupującego roszczeń wynikających z ewentualnej różnicy pomiędzy ceną określona w potwierdzeniu zamówienia a uzyskana ze sprzedaży.

13. W ramach realizacji Zamówienia Sprzedawca może na podstawie odrębnego zlecenia, za odrębnym wynagrodzeniem, dokonać montażu Produktów w miejscu wskazanym przez Kupującego.

14. Sprzedawca nie świadczy w ramach usług montażu czynności podłączenia maszyn i urządzeń elektrycznych i elektronicznych, w tym sprzętu RTV i AGD w urządzeniach, a także usług w zakresie tworzenia lub modyfikacji instalacji elektrycznych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Obowiązek przygotowania miejsca montażu, w tym pomieszczeń, w których ma być dokonywany montaż, spoczywa w całości na Kupującym. Sprzedawca może odmówić dokonania montażu w przypadku uznania, że miejsce montażu Produktów jest przygotowane w sposób niewłaściwy lub niezgodny z wytycznymi Sprzedawcy.

§4.

PŁATNOŚCI

1. Produkty będą sprzedawane Kupującemu po cenach określonych w obowiązujących na dzień sprzedaży Cennikach Sprzedawcy lub po cenach ustalonych indywidualnie w Umowie Sprzedaży lub w wycenach Sprzedawcy przygotowanych na podstawie projektów Produktów przygotowanych przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen sprzedaży Produktów, w szczególności do zmiany cen wskazanych w Cenniku. O zmianie cen Sprzedawca poinformuje Kupującego poprzez zamieszczenie nowego cennika na stronie internetowej www.wood.carpol.pl. Nowe ceny obowiązywać będą od dnia zamieszczenia cennika na stronie internetowej Sprzedawcy.

3. Ceny wskazane w cenniku są cenami netto i Sprzedawca doliczy do nich podatek VAT w wysokości obowiązującej na datę dostawy Produktów.

4. Udzielenie rabatu lub obniżki cen może nastąpić wyłącznie na podstawie pisemnego uzgodnienia obu Stron Umowy. Rabaty lub obniżki mogą zostać przez Strony ustalone na stałe lub jednorazowo, dla konkretnego Zamówienia.

5. Płatność za dostarczone Produkty następuje w terminie 14 dni od daty ich wydania Kupującemu lub wg harmonogramu płatności ustalonego w Zamówieniu lub w potwierdzeniu Zamówienia wystawionym przez Sprzedawcę. Sprzedawca uzależnić realizację Zamówienia od wpłaty przez Kupującego zaliczki na poczet ceny zakupu lub dokonania pełnej przedpłaty ceny za zamówione Produkty, informacje o kwocie Zaliczki lub konieczności pełnej przedpłaty Sprzedawca wskaże Kupującemu w potwierdzeniu zamówienia. Płatność następować będzie na podstawie faktury VAT wystawionej przez Sprzedawcę w dniu odbioru Produktów, a w przypadku przedpłat lub zaliczek, na podstawie odpowiednich dokumentów księgowych wystawianych w dniu potwierdzenia Zamówienia.

6. Kupującemu przysługuje prawo potrącenia wierzytelności wobec Sprzedawcy z wierzytelnościami Sprzedawcy wobec Kupującego wynikającymi z Umowy Sprzedaży tylko wtedy, gdy jego roszczenia wobec Sprzedawcy wynikają z Umowy Sprzedaży są ustalone prawomocnym orzeczeniem sądu lub innego organu uprawnionego do rozstrzygania sporów dotyczących roszczenia lub zostały uznanie na piśmie przez Sprzedawcę.

7. Płatności będą dokonywane w formie bezgotówkowej przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany na fakturze VAT. Za datę zapłaty uznaję się datę wpływu środków na rachunek Sprzedawcy.

8. Własność dostarczonych Produktów przechodzi na Kupującego wraz z uregulowaniem należności wobec Sprzedawcy z tytułu realizacji zamówienia (zastrzeżenie własności).

§5

ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WADY

1. Kupujący jest uprawniony do wystąpienia z ewentualnymi roszczeniami z tytułu rękojmi tylko wówczas, gdy uczynił zadość obowiązkowi zbadania Produktów oraz obowiązkowi zawiadomienia Sprzedawcy o dostrzeżonych wadach.

2. Zgodnie z przepisami prawa i/lub niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży. Kupujący zawiadomi Sprzedawcę na piśmie w terminie 3 dni roboczych od chwili odbioru Produktów o widocznych oraz możliwych do wykrycia wadach. Kupujący jest zobowiązany szczegółowo opisać dostrzeżone wady. O wadach ukrytych lub nie dających się stwierdzić w trakcie prawidłowo przeprowadzonego badania Kupujący powiadamia Sprzedawcę na piśmie w terminie 5 dni roboczych od dnia wykrycia wady. Niedochowanie powyższego terminu powoduje utratę uprawnień z tytułu rękojmi w stosunku do stwierdzonych wad.

3. Podjęcie przez Sprzedawcę kontroli zgłoszonych wad lub działań mających na celu usunięcie wady nie wyklucza możliwości podniesienia przez niego zarzutu nieterminowego lub nieprawidłowego zgłoszenia wady.

4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady i usterki powstałe w wyniku naturalnego zużycia, nieprzestrzegania podanych zaleceń, dokonywania nieautoryzowanych zmian w dostarczonym, złożonym i/lub użytkowanym Produkcie Powyższe dotyczy również nieprawidłowego złożenia Produktu przez Kupującego lub osoby trzecie, a także uszkodzeń mechanicznych wynikających z nieprawidłowego użytkowania, rozładunku lub składowania.

5. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wygasa po upływie 2 lat od dnia odbioru Produktów przez Kupującego.

6. W przypadku stwierdzenia wady Sprzedawca zobowiązuje się wg własnego wyboru – do usunięcia wady albo dostarczenia Produktu wolnego od wad. W przypadku gdy Produkt był dwukrotnie naprawiany lub wymieniany, Kupujący może zażądać proporcjonalnego obniżenia ceny lub odstąpić od umowy, przy czym ewentualne dalsze roszczenia przysługują Kupującemu wyłącznie w zakresie w jakim wada powstała z winy umyślnej lub była wynikiem rażącego niedbalstwa Sprzedawcy.

7. W przypadku dochodzenia przez Kupującego roszczeń z tytułu rękojmi, z którymi związany jest obowiązek wyznaczenia Sprzedawcy odpowiedniego terminu, termin uważa się za odpowiedni, jeśli wynosi on co najmniej 21 dni roboczych. Sprzedawca może odmówić usunięcia wady lub dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeśli byłoby to związane z niewspółmiernie wysokimi kosztami. Jako niewspółmiernie wysokie koszty należy uznać w szczególności koszty, które przekraczają 30% wartości wadliwego Produktu.

8. Wszelkie niezbędne koszty związane z usunięciem wady lub wymianą Produktu na wolny od wad, ponosi Sprzedawca,

9. W przypadku nie potwierdzenia wadliwości Produktu, wszelkie koszty związane z jego sprawdzeniem ponosi Kupujący.

10. Z roszczeniami z tytułu rękojmi może wystąpić wobec Sprzedawcy wyłącznie Kupujący; roszczenia te nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.

§ 6

GWARANCJA

1. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące od dnia dostawy Produktu przez Sprzedawcę. W przypadku elementów ruchomych mebli (kółka, mechanizmy pneumatyczne, elementy plastikowe, zamki, itd.), akcesoriów i urządzeń elektrycznych i elektronicznych, armatury i innych elementów, których producentem nie jest Sprzedawca - okres i warunki gwarancji określa producent.

2. Niniejsza gwarancja udzielana jest wyłącznie Kupującemu i obowiązuje na terytorium RP oraz kraju Kupującego.

3. Naprawa gwarancyjna będzie świadczona po spełnieniu następujących warunków:

a) przesłaniu zgłoszenia reklamacyjnego na adres siedziby lub e-mail wraz z dokumentacja zdjęciowa lub nagraniem,

b) przedłożeniu potwierdzenia zakupu,

c) dostarczeniu wadliwego wyrobu do Sprzedawcy.

4. Kupujący zobowiązany jest przy odbiorze dostawy w obecności przewoźnika sprawdzić stan i ilość dostarczanych opakowań. W przypadku uszkodzenia Produktów podczas transportu, jeżeli doszło do widocznego naruszenia zewnętrznej struktury opakowania bądź naruszenia taśmy opakowaniowej, należy bezwzględnie podczas odbioru sporządzić protokół z komisyjnego sprawdzenia Produktów („Protokół reklamacyjny”) oraz stwierdzić czy zawartość przesyłki nie uległa uszkodzeniu lub czy nie stwierdzono braków. W takim przypadku jak i w przypadku stwierdzenia różnic pomiędzy ilością opakowań podanych w dokumentach transportowych a ilością rzeczywistą przekazanych opakowań Protokół powinien zostać podpisany przez Kupującego lub jego przedstawiciela oraz pracownika dostarczającego towar (kierowcę lub kuriera) Sprzedawca nie uwzględnia reklamacji z tytułu braków opakowań lub uszkodzeń w uszkodzonych opakowaniach w dostawie, jeśli dokument przewozowy, WZ i/lub list przewozowy zostanie potwierdzony przez Kupującego bez zastrzeżeń.

5. Reklamacje na braki ilościowe opakowań oraz uszkodzenia Produktów podczas transportu należy zgłosić do 3 dni po odbiorze dostawy.

6. Warunkiem przyjęcia reklamacji oprócz wypełnienia protokołu reklamacyjnego jest przekazanie zdjęć uszkodzenia Produktów i opakowania.

7. W przypadku braku Protokołu Reklamacyjnego uważa się, że Kupujący zaakceptował dostawę bez zastrzeżeń co do ilości i jakości w całości a kwota wskazana na fakturze staje się wymagalna w terminie płatności.

8. W terminie 5 dni roboczych przedstawiciel Sprzedawcy poinformuje zgłaszającego reklamację w formie pisemnej – na wskazany przez zgłaszającego reklamację adres e-mail lub adres korespondencyjny o wyniku weryfikacji, w tym o przyjęciu albo odrzuceniu reklamacji i sposobie jej rozwiązania.

9. W przypadku uwzględnienia reklamacji i stwierdzenia zasadności zgłoszenia reklamacyjnego. wadliwy Produkt podlega naprawie lub wymianie według wyboru Sprzedawcy. W przypadku wad Produktów w pierwszej kolejności dokonywana jest naprawa a w przypadku gdy usuniecie wad Produktów jest niemożliwe, Sprzedawca dokonuje ich wymiany na wolne od wad.

10. Jeśli nie jest możliwe usuniecie wad tkwiących w nabytych przez Kupującego Produktach oraz nie jest możliwa ich wymiana na wolne od wad, zaś wada jest nieistotna, Kupującemu przysługuje prawo do obniżenia ceny w stosunku, w jakim pozostaje wartość stwierdzonej wady do wartości nabytego Produktu.

11. Odmowa wydania wyrobu lub reklamowanej części do naprawy lub uniemożliwienie naprawy w lokalu Kupującego skutkuje zwolnieniem Sprzedawcy z wykonania obowiązków gwarancyjnych i zrzeczeniem się przez Kupującego wszelkich roszczeń z tytułu gwarancji.

12. W przypadku nieuznania reklamacji, Kupujący otrzymuje pisemne uzasadnienie odmowy wykonania reklamacji, a wyrób jest odsyłany do miejsca zakupu na koszt Kupującego.

13. Dokonanie naprawy przez nieuprawnione osoby lub użycie do naprawy nieoryginalnych części skutkuje utratą gwarancji.

14. Uprawnienia z tytułu gwarancji nie obejmują prawa Kupującego do domagania się utraconych zysków i wyrównania ewentualnej szkody spowodowanej wadą Produktu.

15. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmian i modernizacji Produktu, niewpływających na jego ogólny wygląd lub funkcjonalność.

16. W przypadku, gdy wezwanie reklamacyjne okaże się nieuzasadnione, Sprzedawca. jest uprawniony do obciążenia Kupującego kosztami związanymi z obsługą reklamacji (koszty dojazdu, koszty przesyłki, roboczogodziny pracowników etc.) i wystawienia z tego tytułu faktury obciążającej.

17. Zgłoszenie reklamacyjne nie jest podstawą do wstrzymania przez Kupującego zapłaty za reklamowany Produkt.

18. Gwarancją nie są objęte:

a) uszkodzenia powstałe podczas montażu niezgodnego ze sztuką stolarską.

b) naturalne zużycie eksploatacyjne wyrobu (kółek i materiałów obiciowych itp.) oraz zabrudzenia.

c) mechaniczne uszkodzenia wyrobu powstałe w przypadku oddziaływania niszczącej siły zewnętrznej niezwiązanej ze standardową eksploatacją wyrobu.

d) uszkodzenia powstałe podczas transportu i przeładunku (nie dotyczy przewozu organizowanego przez Sprzedawcę),

e) wadliwe działanie lub uszkodzenie spowodowane niewłaściwym użytkowaniem, niedbałością użytkownika lub stosowaniem wyrobu niezgodnie z jego przeznaczeniem,

f) różnic w odcieniu melamin, tkanin, w wyrobach sukcesywnie nabywanych przez Kupującego, do których wytworzenia został użyte komponenty z różnych serii produkcyjnych poddostawców,

g) wyroby po jakichkolwiek przeróbkach i zmianach konstrukcyjnych oraz naprawach dokonanych przez osoby nieuprawnione,

h) mechaniczne uszkodzenia powłok lakierniczych powierzchni drewnianych i metalowych powstałe w wyniku złej eksploatacji, a w szczególności wystawienie na oddziaływanie nadmiernej wilgotności, ekspozycji na ciepło/zimno/promieniowanie słoneczne,

i) w wyrobach posiadających elementy z drewna naturalnego, skóry naturalnej, okleiny naturalnej, cechujących się uwarunkowaniami wynikającymi z natury surowca, których następstwem jest brak możliwości precyzyjnego ustalenia finalnego efektu estetycznego, rozumianego jako barwa, odcień. Sprzedawca dopuszcza występowanie nieznacznych różnic wynikających z powyższych uwarunkowań w obrębie pojedynczych elementów.

§ 7.

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY

1. O ile w OWS nie postanowiono inaczej, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za naruszenie istotnych obowiązków umownych, pozaumownych oraz ustawowych i to tylko w przypadku istnienia po naszej stronie winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa. Dotyczy to również naszych pełnomocników, przedstawicieli handlowych oraz osób, którym powierzyliśmy wykonanie tych obowiązków.

2. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za inne szkody, niż szkody powstałe na przedmiocie dostawy. W szczególności nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści i inne szkody majątkowe poniesione przez Kupującego i jego kontrahentów, a także z tytułu culpa in contrahendo.

3. Ciężar dowodu, iż wada powstała przed przejściem niebezpieczeństwa przypadkowej utraty lub uszkodzenia lub wynikła z przyczyny tkwiącej już poprzednio w rzeczy sprzedanej, spoczywa na Kupującym.

§ 8.

PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

1. W przypadku wykonania przez Sprzedawcę Produktu zgodnie z wzorem, modelem dostarczonym przez Kupującego lub przy użyciu jego materiałów, Kupujący zapewnia nienaruszalność praw przysługujących osobom trzecim na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (prawa autorskie, prawa z wynalazku, itp.) i zwolni Sprzedawcę od odpowiedzialności wobec osób trzecich za szkody wynikające z ich naruszenia. W przypadku zgłoszenia przez osoby trzecie praw związanych z produkowanym lub dostarczanym towarem, Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania realizacji zamówienia do czasu wyjaśnienia sprawy pomiędzy Kupującym a osobą trzecią. W przypadku, gdy z powodu opóźnienia spowodowanego roszczeniami osób trzecich dalsze wykonanie zamówienia stanowiłoby nadmierną uciążliwość, Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy.

2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1 Kupującemu nie przysługują w stosunku do Sprzedawcy jakiekolwiek roszczenia.

3. Przekazane Sprzedawcy wzory w przypadku, gdy nie doszło do zawarcia umowy, zwracane są Kupującemu na jego życzenie. W przeciwnym razie zostają zniszczone.

4. Sprzedawcy przysługują prawa autorskie i inne prawa własności przemysłowej, w szczególności prawo użytkowania i nieograniczonego korzystania, do stworzonych przez Spółkę lub na jej zlecenie przez osobę trzecią modeli, form, projektów i dostarczanych Produktów.

§13.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. W sprawach nieuregulowanych w OWS mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności kodeksu cywilnego.

2. Wszelkie spory i roszczenia wynikające ze stosowania OWS, które nie zostały rozstrzygnięte polubownie przez Strony będą rozstrzygane przez sądy powszechne właściwe miejscowo dla Sprzedawcy.

3. Wszelkie zmiany OWS wymagają formie pisemnej pod rygorem nieważności.

4. Ewentualna nieważność poszczególnych postanowień Ogólnych Warunków Sprzedaży nie powoduje nieważności pozostałych postanowień oraz porozumień. Nieważne postanowienia zastąpione zostają postanowieniami ważnymi, najbardziej odpowiadającymi celowi gospodarczemu postanowień nieważnych.

5. O ile OWS nie stanowią wprost inaczej, wszystkie zawiadomienia i korespondencja Stron Umowy Sprzedaży będzie doręczana Sprzedawcy na adres wskazany w OWS, a Kupującemu na adres wskazany w Zamówieniu.

strona główna